donderdag 13 november 2014

Daar heb ik mijn bestaan

        
 
Daar waar engelen wonen

daar heb ik mijn bestaan

waar schaduwen verdwijnen

en het zonlicht binnengaan

Waar beroering van de aarde

zo zacht is als een veer

waar rimpelingen glijden

over de spiegel van een meer

Waar een vingertop, een stofje

nawijst met de wind

dat over de hoge boomtop

zijn verre bestemming vindt

 

Daar waar engelen wonen

daar op die hoge baan

die verder voert dan de sterren

daar kom ik vandaan

God mag het me geven

dat ik terugkeer op een dag

om vleugels te verkrijgen

en eindelijk vermag

wat hier op dit aardrijk

geen deel was van mijn lot

wat uit mijn handen glipte

gebroken en kapot

 

Daar waar engelen wonen

spreek ik met mijn ziel

hervindt ik met een glimlach

elke traan die mij ontviel

Want leed werd dáár geboren

veel lager dan mijn hart

dat nooit het schijn en wezen

der dingen heeft verward

En nooit zich zal verliezen

aan een donkere aardekluit

die het gordijn der Eeuwigheid

slechts een korte spanne sluit

 

 

         


         

Geen opmerkingen:

Een reactie posten