vrijdag 1 juli 2011

Als ik dood zal zijn



Als ik dood zal zijn en jij
de herinnering aan mij zult erven
Vergeet dan de laatste aanblik
Gooi dat beeld aan scherven

Herinner je niet mijn laatste woorden
De ijlende onzin die ik sprak
Al was het zot of hoog verheven
Gemompel van een stervend wrak

Wat ik was, was ik bij jou
Warmbloedig als het leven
Niets werd ooit geheel vervuld
De vreugde was het streven

Als ik dood zal zijn en jij
hebt niets meer dan mijn dromen
Vertel ze aan onze kinderen
En weet dat ik zal komen

In menige stille nacht…
Om jouw dromen te verrijken
En zachte woorden te fluisteren
Wanneer je bang bent te bezwijken



1 opmerking:

  1. dankjewel voor je mooie gedichten,
    Ik kreeg er een in mijn groep Gedichten en spreuken.
    en vond hem zo mooi dat ik er zelf ook een plaatste,
    en dat was deze.. schitterend dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen